ARQUITECTES
Material que hi ha dins la caixa
- Paper quadriculat
- Paper d’envelar
- Regle gran
- Calculadora
- Escaires
Material que hi ha dins de la caixa
Data:
- Familiaritzar-se amb la unitat de mesura de superfícies.
- Cercar estratègies per fer aproximacions.
- Introduir-se a la transformació de la realitat a escala.
OBJECTIUS
Data:
FEM D’ARQUITECTE
EXPERIÈNCIA 1 Material:
- Paper d’envelar - Llapis
- Regle - Goma
- Escaire - Tisores
Descripció de les activitats:
1. Dibuixa un quadrat que faci 1 metre de costat. Pensa que un quadrat té tots els costats iguals i l’angle fa 90º. Utilitza un escaire i un regle per dibuixar-lo.
2. Retalla el quadrat que has dibuixat. Ara tens un quadrat que tots els seus costats fan un metre i en diem:
Metre quadrat= m2
Descobriràs com es mesuren les superficies i quina unitat es fa servir.
Data:
EXPERIÈNCIA 2 Material:
- El metre quadrat que has dibuixat.
- Llapis i paper
Descripció de les activitats:
Aquest metre quadrat et servirá per mesurar superficies igual com el metre serveix per mesurar longituds.
- Mesura amb el teu m2 , la superficie de l’entrada de l’escola (gespa i ciment). Potser no t’hi cabrà un nombre exacte de vegades. Pensa com ho podries fer per saber tant aproximadament com puguis el nombre de vegades que el teu hi cap en aquesta superficie.
- Quina estrategia has utilitzat? En trobaries d’altres?
Conclusions
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data:
EXPERIÈNCIA 3 Material:
- El metre quadrat que vas fer
- Llapis i paper Descripció de l’activitat:
1.- Mesura la superficie de la classe. Si el metre quadrat no t’hi cap un número exacte de vegades busca estratègies per aproximar-t’hi el màxim.
2.- La classe fa …………. m2
EXPERIÈNCIA 4 Material:
- Metre quadrat
- Llapis i paper per anotar Descripció de l’activitat:
1.- Ara ja saps mesurar superficies amb el metre quadrat (m2), per tant, mesura la superficie de les dues classes, dels lavabos i de l’aula d’atenció individualitzada. LLOC A MESURAR LA SUPERFÍCIE M2 DUES CLASSES
LAVABOS
AULA D’ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA
2.- Ara, cada m2 serà un quadrat de 4 quadradets del paper. Dibuixa a la llibreta la superficie del mòdul on estem tenint en compte les mesures de l’experiència anterior.
Data:
EXPERIÈNCIA 5 Material:
- Metre quadrat (m2)
- Paper per anotar
- Paper quadriculat Descripció de l’activitat:
1.- Dibuixa un pis de 100 m2 de superficie. Tingues en compte que cada m2 sigui igual a quatre quadradets del paper.
2.- Pensa a dibuixar-hi un menjador, un lavabo, dues habitacions i cuina.
3.- Explica amb quines dificultats t’has trobat i com les has solucionat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada