GEOMETRIA
Material que hi ha dins la caixa
- 4 Pals d’1m de llargada
- El joc de reglets
- 4 connectors de plàstic
- Plastilina
- Cinta mètrica
- Bastonets de fusta
- Caixa per muntar figures
- Un cordill
- Cubs de fusta
- Esfera de plàstic
- Materials en forma de cercle
- Dos pals
- Un compàs
- Un llapis
Material que hi ha dins de la caixa
Data:
- Reconèixer les figures de dues i tres dimensions presents a l’entorn més proper.
- Comprendre els elements bàsics de cada figura geomètrica: vèrtex, arestes i cares.
- Vivenciar l’elaboració de les diferents formes geomètriques.
OBJECTIUS
Data:
COSSOS GEOMÈTRICS
TIPUS DE COSSOS
FIGURES PLANES
FIGURES AMB VOLUM
- QUADRAT
- CUB
té els 4 costats iguals, 4 angles iguals i rectes (90ª)
- RECTANGLE
- PRISMA
Tenen 2 costats iguals i llargs i 2 costats iguals però més curts
- TRIANGLE
- PIRÀMIDE
Polígon de 3 costats
- CERCLE
- ESFERA
Des del mig fins als costats sempre hi ha la mateixa distància.
Figura amb volum que neix del rectangle, però als seus extrems té dos cercles
- CILINDRE
Descobriràs les figures planes i amb volum que t’envolten
Data:
EXPERIÈNCIA 1a Material:
- 4 Pals d’1m de llargada
- 4 connectors de plàstic
- Cinta métrica
Activitats:
1. Agafa els Pals que necessitis per construir un quadrat.
2. Agafa els connectors per ajuntar els Pals.
3. Agafa una cinta mètrica i mesura els costats del quadrat.
4. Anota les següents respostes:
- Quants vèrtex (cantonades) té el quadrat?.............................
- Quants costats té el quadrat?..............................
- Tots els costats mesuren el mateix? ………………………..
Data:
EXPERIÈNCIA 1b Material:
- Caixa per muntar figures
- Quadrat de fusta fet a l’experiència 1ª.
- Cubs de fusta
Activitats:
1. Agafa el quadrat de fusta fet de l’experiència 1ª.
2. Construeix cubs amb les peces de plàstic.
3. Posa els cubs de plàstic i altres cubs de fusta per comptar quants cubs necessites per omplir tot el quadrat.
4. Quants cubs necessities per omplir un quadrat? …………………….
5. Quantes peces has necessitat per fer un cub de plàstic? ………………………
6. Quantes cantonades té un cub? …………………………………..
7. Explica com ho has aconseguit:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data:
EXPERIÈNCIA 1c Material:
- Reglets
- Sugus Activitats:
1. Agafa la caixa de les reglets i intenta fer un cub amb cada color de les reglets (per exemple: un cub rosa, un verd, un vermell, etc) Pensa que tots els costats han de mesurar el mateix.
2. Ara intenta fer el mateix però amb sugus, quants cubs de tamanys diferents pots construir?
4. Explica que ha de pasar perquè sempre sigui un cub:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data:
EXPERIÈNCIA 2a Material:
- Un full de paper de la llibreta
- Un llapis
- Un regle
Activitats:
1. Agafes el llapis i el regle i el full.
2. Dibuixes un rectangle on dos costats facin 15 centímetres (cm) de llarg. I els dos costat curts han de fer 5 centímetres (cm).
3. Tots els costats del rectangle mesuren el mateix?......................
4. Quants costat té de curts?: ………………………….. I de llargs?: …………………..
Data:
EXPERIÈNCIA 2b Material:
- El rectangle dibuixat
- El joc de reglets
Activitats:
1.- Agafa la reglet més llarga i situa-la dins del rectangle de la llibreta.
2.- Compta quantes vegades i cap la reglet? ……………………..
3.- Busca un altre objecte que tingui la mateixa forma que la reglet i dibuixa’l a la llibreta.
4.- Quantes cares plantes té aquest nou objecte? ………………………………..
5.- Quantes cantonades (vèrtex) té el nou objecte? ……………………………………..
Data:
EXPERIÈNCIA 4 Material:
- Plastilina
- Bastonets de fusta
- Caixa per construir figures
Activitats:
1.- Construeix un triangle amb la platilina i els bastonets.
2.- Ara busca objectes que tinguin la mateixa forma i dibuixa’ls a la llibreta.
3.- Busca tants companys com costats tingui un triangle i amb el vostre cos feu un triangle.
4.- Fes al mateix que el pas anterior però ara intenta construir una pirámide. (Figura amb relleu del triangle)
5.- Construeix la mateixa figura que t’ha soritat en el pas 4, amb la caixa per construir figures.
6.- Quantes cares té? ………………………
7.- Quantes cantonades (vèrtex) té? …………………………
Data:
EXPERIÈNCIA 5 Material:
- Materials en forma de cercle - Dos pals
- Un compàs - Un cordill
- Un llapis - Esfera de plàstic
Activitats:
1. Busca materials en forma de cercle.
2. Intenta reseguir el contorn dels objectes a sobre la llibreta.
3. Ara, agafa els dos Pals i un cordill i pensa com podries dibuixar una rodona al pati. Explica com ho has aconseguit:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Ara, agafa el compàs i intenta fer una rodona a la llibreta. Quantes rodones hi podrien cabre a dins? ………………………………
5. Agafa la mitja esfera de plàstic i mesura quan fa del mig fins als costats. Mesura el mateix cada vegada? …………………
Data:
EXPERIÈNCIA 6 Material:
- Llibreta
- Llapis
- Colors de fusta Activitats:
1.- Busca figures similar al cilindre i dibuixa-les a la llibreta. Tot ajuntant diferents ciclindres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada